Dopet 20/9

var en stressig morgon skulle iväg till lokalen och möta mamma och carro då de kom med smörgåstårtorna och skulle in med dem i lokalen. Så jag åt frukost där. Medan jag föröskte få William och sova en stund för att han inte skulle vara så grinig i kyrkan. Men han ville inte sova, vilket gjorde mig ännu nervösare. Sedan gick vi iväg till kyrkan skulle möta prästen innan dopet började. Vi bytte om på william och gjorde oss klara för att gå in:)
Bestämde vem som skulle bära in korset det blev nisse:P Han visste inte vart han skulle sätta ner det för prästen informerade inte honom om det, så han står där frame och ser vilsen ut sen får han hjälp av någon av kyrkans personer.
Vi valde bänken till vänster den var mindre än den till höger som de andra paret som också skulle döpa sitt barn valde. Det var väldigt trångt men men vi fick stå ut kunde ju inte byta nu.

Sen sjöng vi psalmen tryggare kan ingen vara, då somnade William:/ sedan sov han sitt dop igenom.
Mogge som inte kunde vara gudfar/fadder för att han inte var döpt fick vara med där framme ändå. Han hällde i dopvattnet.
Sedan döptes det andra barnet först sedan var det vår tur. William sov när jag lämnade över honom till prästen sov även när han fick vattnet på sig och sov när carro tog emot honom efter. Sen satt vi ner en sväng sen skulle vi fram och ställa oss så alla kunde knäppa kort. William sov fortfarande. Men sedan när Carro lämnade över William till mig och gick och satt sig, då vaknade william till och man fick några kort när han är vaken:P

Själv har han igen aning om att han har blivit döp undra hur många gånger han kommer få höra det i sitt liv:P

Sen var det dags för dopfika på gotan:) då var det smörgåstårta först och sedan kladdkaka som jag bakat:P hade bakat 8 stcken:/ var nervös över vad folk skulle tycka om dem men hörde bara positiva kommentarer tur de:P Försökte prata lite med alla som var där så ingen kände sig förbi sedd men var så mycket att göra så men han med de flesta alla fall:) Hoppas ingen känner sig ledsen eller arg för jag inte hann med dem:( det vill jag inte.
Sen var det dags att öppna alla Williams paket inte var de några inte:/ ett helt bord fullt:)
Vi bestämde så att nisse läste korten och jag öppnade paket på så sätt fick jag göra det som var minst pinsamt;)

Skriver in allt han fick i nästa inlägg, har skrivit upp vad han fick och av vem han fick det av på en lapp men hittade inte den nu så får göra det senare.

Men kan ju skriva upp alla som var där.
Från min sida: Mamma, pappa, Matihas, Maria, Marcus, Inga- Lisa, Gunhild, Kenneth, Kajsa, Markus, Caroline, Lisa, Per, Kicki, Emanuel.

Från Nisses sida: Ingrid, Niclas, Matihas, Linn, Tove, Grete, Gösta, Kerstin, KA, Lisbet, Krister, Sölvi, Jonas, Louise, Martin, Emelie, Ahmed, Andreas, Elin, John, Pia, Erik, Jonte, Mogge, Johanna, Per

Tror inte jag glömt någon nu, hoppas inte det alla fall:/

Efter alla paket var öppnade började folk dra sig hemåt och vi städa och plocka ihop. Upptäckte då att vi glömt dopljuset i kyrkan men som tur var kunde vi hämta det dagen efter. Sen på kvällen åt vi ute fin middag:) Efter det träffade vi jonas nisses kusin och vi tittade på en film.

De här inlägget är tillräckligt långt så lägger in bilderna i nästa då jag skriver vad han fick:)

Kommentarer
Postat av: sofia

Hihi. Han som blev Lukas gudfar var inte heller döpt, men han döpte sig samtidigt som Lukas. =) Det tyckte jag var lite gulligt gjort av honom =)

2008-09-29 @ 20:26:51
URL: http://kaldorei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0