Uppsala : D

Ja ihelgen var man som sagt i uppsala:) det var riktigt skoj träffade roliga människor, vänner man inte träffat på ett tag o så träffade man nya vänner.
en rolig sak jag råkade göra var att när jag skulle hälsa på en satt carro före mig så då sa hon caroline sen sa jag oxå caroline jag tänkte inte på de trodde jag hette så. sen kom kicki efter hon bara kic, sen va sa du nyss? då kom jag på att jag sagt fel. jag bara oj nej jag heter ju emelie:P så kan det gå när man är trött.
Tåget var först försenat typ 30 min men när vi äntligen kom på tåget började jag skratta på grund av en sak som Carro och jag hade diskuterat i för väg och sen visade sig vara just så.
När vi kom fram till uppsala fick vi reda på vart vi skulle på på vandrarhem i city, jag, carro, Lina, Kicki o Sofia sov i samma rum.
blev ganska sent vi sov sen tidigt upp o käka hotel frukost jag bara satt och skratta åt allt var så trött redan då. sen hade vi seminarium under dagen, hände mykke roliga saker.  Typ som att jag råkade hjälpa till att ha sönder ett bord men det var inte jag som hade sönder det enligt mig. det var så att Nisse dryga så då knuffa jag till honom då kom peter och knuffade till mig så jag råkade knuffa till Nisse igen så han ramla över bordet som gick sönder medans ja ramlade ner i en stol som höll på o tippa:P haha måste ha sett rätt toligt ut.

Sen på kvällen var de fest med 60-tals tema jag hade på mig en ljuslila klänning och håret uppsatt på nå sätt som Lina fixade. Carro hade på sig den andra klänning jag hade med mig, den var brun med typ orange liknade blommor och så hade hon ett skärp i midjan och sen hade hon tupperat hår:P
haha man kände sig så ful men skoj o klä ut sig lite. Sen blev det lite dans och prat.
Efter det gick Carro o jag och bytte om till vanliga kläder sedan gick vi till cafeet.

Kicki och jag var ut en sväng på krogen oxå var skoj o dansa men seg männsika som var där, synd att den eller någon av dem jag egentligen ville haft där inte var på krogen. vid 3 gick vi grabben hängde efter oss ut han frågade om jag inte hade någon jacka. jag sa de är ju sommar ute o varmt, han såg helt förvirrad ut:p haha rätt åt han.
sen gick jag tillbaka till vandarhemmet medans kicki blev kvar på donken med killen sin. Carro var fortfarande vaken så vi pratade lite sen var de fler vakna som vi oxå pratade med.
sen var de några där från borlänge eller flera av dem var från andra länder men han från sverige jag pratade med var från borlänge, han var väldigt trevlig:)

sen sova då var klockan nämare 5 sen upp o käka vid 8-9 tiden var väldigt trött då. vid frukosten gick det inge vidare för mig spillde choklad över hela bordet m.m.
sen blev de semunarium o sånt o sen käk hängde med lina till hennes tåg på vägen dit borstade carro o ja tänderna på stan de var så roligt o se hur folk tittade konstigt på en haha. vi tyckte bara de var skoj.
på tåget hem satt peter brevid oss, carro o ja dela säte. han ville inte sitt sj i en vagn.
sen kom vi till Gävle igen, fick vänta 2 timmar på donken. sedan bussen ut jag sov hela resan ut.
Blev ganska sent föns Firren o jag gick o la oss. jag kunde inte sova även fast jag var jätte trött:/

skriver mer om lite annat en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0